PORTUGAL,  TRAVEL

ROADTRIP: Algarve & Lisbon

Hotel Pousada Palacio Estoi

DAY 1: Our first stop was Faro. Here we stayed at the Pousada Palacio Estoi. This small luxury hotel is a XVIII century palace that still conserves various original elements.

DÍA 1: Nuestra primera parada fue Faro. Aquí nos alojamos en la Pousada Palacio Estoi. Este small luxury hotel es un palacio del siglo XVIII que aún conserva diversos elementos originales.

DAY 2: From Faro we first visited Praia do Barril and we went to eat to Marisqueria Fialho. You can order fresh fish as they display the catch of the day. If you are looking for a unique restaurant in Algarve, you must go there! To have dinner we went to Restaurante Prazeres in Olhão.

DÍA 2: De Faro visitamos la Praia do Barril y fuimos a comer a la Marisqueria Fialho. Aquí podéis pedir pescado fresco del día. Si buscas un restaurante único en el Algarve tienes que ir a este. Para cenar fuimos al Restaurante Prazeres en Olhão.

Praia do Barril in Algarve, Portugal

DAY 3: Another beach you must visit in Algarve is Praia Dos Três Castelos in Portimão, next to the famous beach Praia da Rocha. If you walk along the seashore you will find amazing caves where you can go in to move from beach to beach. That day we ate at A Casa da Rocha.

DÍA 3: Otra playa que debes visitar en el Algarve es la Praia Dos Três Castelos en Portimão, junto a la famosa Praia da Rocha. Si caminas por la orilla encontrarás cuevas impresionantes en las que puedes entrar para pasar de una playa a otra. Ese día comimos en A Casa da Rocha.

Travel to Lisbon, Portugal

On the afternoon we visited Lagos, 30km away from Portimão. Here we visited the Igreja Matriz de Santa María and the Igreja de Santo António. The best thing is to get lost around it’s streets and enjoy the place. To have dinner we went to O’Lagar in Pechão, Olhão.

Por la tarde visitamos Lagos, a 30km de Portimão. De aquí vimos la Igreja Matriz de Santa María y la Igreja de Santo António. Lo mejor es perderse por sus calles y disfrutar del ambiente. Para cenar fuimos a O’Lagar en Pechão, Olhão.

Igreja de Santo António in Lagos, Portugal

DAY 4: Traveling day. We moved from Faro to Lisbon, but first we visited the Palácio da Pena. If you are traveling to Lisbon, this is an excursion I recommend you to do. It’s colours and architecture are the two things I liked the most. Normally there is a lot of people and the cue to get in was huge so be patient.

The hotel where we sayed, Quinta da Marinha, is located in Cascais, 30km away from Lisbon.

DÍA 4: Día de viaje. Fuimos de Faro a Lisboa, pero antes visitamos el Palácio da Pena. Si vais a Lisboa, esta es una excursión que recomiendo hacer. Lo que más me gusto fueron los colores del palacio y su arquitectura. Suele haber mucha gente y la cola para entrar es bastante larga así que paciencia.

El hotel en el que nos alojamos, Quinta da Marinha, se encuentra en la zona de Cascais, a 30 km de Lisboa.

Palácio da Pena in Portugal
Travel to Lisbon, Portugal

DAY 5: We parked at a public parking in Campo Mártires da Patria and from there we walked to Mercado de Fusão. From here we went to the famous Barrio Alto to enjoy it’s streets. We were going to have meal at Restaurante Ze da Mouraira, as they had recommended it for it’s typical Portuguese food, but it was closed. So, after looking in many restaurants, we ended up eating at Restaurante Cantinho do Aziz (mozambican).

On the afternoon we continued walking around Barrio Alto and we went to Castelo de São Jorge in whose viewpoint you can enjoy beautiful city views. We also went to Miradouro de Santa Luzia to then end up at the Praça do Comércio. You must try Santini’s ice-cream.

DÍA 5: Aparcamos en el parking del Campo Mártires da Patria y de ahí bajamos hasta el Mercado de Fusão. De aquí subimos al famoso Barrio Alto para disfrutar de sus calles. Para comer íbamos a ir al Restaurante Ze da Mouraira, ya que nos lo recomendaron para comer comida típica portuguesa, pero estaba cerrado. Así que, tras buscar sitio en muchos restaurantes, acabamos comiendo en el Restaurante Cantinho do Aziz (mozambiqueño).

Por la tarde seguimos paseando por Barrio Alto y subimos al Castelo de São Jorge en cuyo mirador podéis disfrutar de unas vistas preciosas de la ciudad. También subimos hasta el Miradouro de Santa Luzia para después llegar a la Praça do Comércio. Tenéis que probar los helados de Santini.

Travel to Lisbon, Portugal

DAY 6: We used this day to finish up visiting Lisbon. In the morning we visited the Belém Tower, where we didn’t go in due to the long queue. I recommend to try the famous Pasteis de Belém at the Confeitaria Nacional Belém . After, we went to the Mosteiro Dos Jerónimos and the Marinha Museum.

On the afternoon we returned to the hotel and we decided to see the sunset at Cabo da Roca. I must admit that it was the most beautiful sunset that I have seen in my life. We had dinner at Restaurante Maria Pia.

DÍA 6: Este día lo aprovechamos para acabar de ver Lisboa. Por la mañana vimos la Torre de Belém, a la cual no entramos por la cola que había. Recomiendo ir a la Confeitaria Nacional Belém y probar el famoso Pasteis de Belém. Después fuimos al Mosteiro Dos Jerónimos y al Museu de Marinha

Por la tarde volvimos al hotel y decidimos ir a ver el atardecer en el Cabo da Roca. He de decir que es el atardecer más bonito que he visto en mi vida. Cenamos en el Restaurante Maria Pia.

Cabo da Roca in Cascais, Portugal

María.

PORTO – Read my post about PORTO; all my pictures and recommendations.