ITALY,  TRAVEL

SICILY

10 days, 4 cities, 1 region.

10 días, 4 ciudades, 1 región.

Day 1 – arrival to Palermo.

Our hotel, Palazzo Ducale, was located in the small town Monreale.

Día 1 – llegada a Palermo.

Nuestro hotel Palazzo Ducale se encontraba en el pequeño pueblo Monreale.

Day 2 – Monreale & Trapani

We walked around Monreale, discovering the city and we visited the cathedral, one of the most beautiful ones in Palermo, and the Chiostro.

Día 2 – Monreale & Trapani.

Paseamos por Monreale descubriendo sus rincones y visitamos la catedral, una de las más bonitas de Palermo, y el Chiostro.

After this we traveled to Trapani, our 2nd location. We had lunch in the restaurant Tramura.

Después pusimos rumbo a Trapani nuestro 2º destino. Comimos en el restaurante Tramura.

Our hotel in Trapani was Via Pia Cornelia.

Nuestro hotel en Trapani era Via Pia Cornelia

Day 3 – Erice

We visited the small town Erice and we had lunch in the beautiful restaurant Gli Archi di San Carlo.

Cable-car information to get to Erice here.

Día 3 – Erice

Visitamos el pequeño pueblo Erice y comimos en el precioso restaurante Gli Archi di San Carlo.

Información del telecabina para llegar a Erice aquí.

After a day walking a round Erice, we went to Macari beach.

Después de un día visitando Erice, fuimos a la playa Macari.

Day 4 – Segesta

33km away from Trapani is the beautiful greek temple and theatre of Segesta.

Buy tickets here.

You can easily visit this douring the morning, so for lunch we went back to Tramura in Trapani and we took the opportunity to rest and watch the sunset.

Día 4 – Segesta

A 33km de Trapani se encuentra el precioso templo griego de Segesta y su teatro.

Compra los tickets aquí

Se ve en una mañana así que para comer volvimos a Tramura en Trapani y aprovechamos para descansar y ver el atardecer.

Day 5 – Agrigento

Day to travel from Trapani to Siracusa. Halfway you can find Agrigento, where we decided to make a stop.

We first went to see the Scala dei Turchi.

For lunch we went to Lounge Beach Scala. A restaurant in the beach with very good pasta.

Día 5 – Agrigento

Día para viajar de Trapani a Siracusa. Aprovechando, decidimos parar en Agrigento que está a mitad de camino.

Primero fuimos a ver la Scala dei Turchi.

Comimos en el Lounge Beach Scala, un restaurante en la playa con pasta muy buena.

After luch and before leaving to Siracusa, we visited Valle dei Templi.

Buy tickets here.

Después de comer y antes de emprender rumbo a Siracusa, visitamos el Valle de los Templos.

Compra los billetes aquí.

Day 6 – Syracuse

We spent the day visiting the city Syracuse. For me, the most beautiful city in Sicily.

For lunch we went to Pesce Uovo where we had the best pasta of the whole trip.

¿What to see in Syracuse? the old Ortigia market, Apolo temple, Diana fountain, Piazza Duomo, Santa Luzia church, Arethusa fountain, the street Comu Na Vota, the Neapolis Archeological Park and San Giovanni Catacombs.

Día 6 – Siracusa

Pasamos el día visitando la ciudad de Siracusa. Para mí, la más bonita de Sicilia.

Para comer fuimos al restaurante Pesce Uovo donde comimos la mejor pasta de todo el viaje.

¿Qué ver en Siracusa? Antiguo mercado de Ortigia, el Templo de Apolo, la Fuente de Diana, la Piazza Duomo, la Iglesia de Sta. Lucia, la fuente Arethusa, la calle Comu Na Vota, el Parque Arqueológico de Neapolis y las Catacumbas de San Giovanni.

Day 7 – Noto & Marzamemi

Douring the morning we visited Noto, a small town south of Syracuse.

After this we went to Marzamemi, one of the most beautiful places in Sicily. This small fishing town reminds of the Greek islands. We had lunch in the restaurant Liccamuciula and we spent the afternoon enjoying the beach.

Día 7 – Noto & Marzamemi

Por la mañana visitamos Noto, un pequeño pueblo al sur de Siracusa.

Después fuimos a Marzamemi, uno de los lugares más bonitos de Sicilia. Un encantador pueblo de pescadores que recuerda mucho a las islas griegas. Comimos en el restaurante Liccamuciula y por la tarde estuvimos bañándonos en su playa.

While we were in Catania we stayed in the hotel Borgo del Carato. An ancient country house turned into one of the most beautiful and peaceful hotels I’ve been to.

Mientras estuvimos en Catania nos alojamos en el hotel Borgo del Carato. Una antigua finca reformada y convertida en uno de los hoteles más bonitos en los que he estado.

Day 8 – Catania

We first walked around the market in Catania.

What to see in Catania? Fontana dell’Amenano, Piazza del Duomo, Cattedrale di Sant’Agata, Chiesa della Badia di Sant’Agata, Fontana dell’Elefante, Basilica della Collegiata, Monasterio dei Benedettini di San Nicolò l’Arena.

Día 8 – Catania

Primero paseamos por el mercado de Catania, con sus puestos de pescado, los gritos, el olor, la fruta.

¿Qué ver en Catania? Fontana dell’Amenano, Piazza del Duomo, Cattedrale di Sant’Agata, Chiesa della Badia di Sant’Agata, Fontana dell’Elefante, Basilica della Collegiata, Monasterio dei Benedettini di San Nicolò l’Arena.

The days we spent in Catania we stayed in the rural hotel Fontana del Cherubino.

Los días que pasamos en Catania nos quedamos en el hotel rural Fontana del Cherubino

Day 9 – Aci Castello

We wanted to discover Catania’s coast so we traveled arouns some of it’s towns.

We began the trip in Aci Castello.

The next town we visited was Aci Trezzo where we had lunch in Trattoria da Federico.

Día 9 – Aci Castello

Queríamos descubrir la costa de Catania así que recorrimos algunos pueblecitos costeros.

Empezamos por Aci Castello.

El siguiente pueblo fue Aci Trezza donde paramos a comer en la Trattoria da Federico, como no, pasta con marisco.

Day 10 – Etna

Last day in Sicily and we couldn’t leave the island without visiting the volcano. We went by car to the Rifugio Sapienza. From there we took the telecabin (30€ per person) up to the next location.

We didn’t continue up because the temperature up there was very low and you then have to pay for a truck and guides. But if you like the mountain I truely recomend spending a day in this wonder.

Día 10 – Etna

Último día en Sicilia. No podíamos irnos de la isla sin visitar su volcan. Subimos en coche hasta el Rifugio Sapienza. Desde ahi cogimos un telecabina (30€ por persona) para subir al siguiente punto.

No subimos más porque las temperaturas arriba eran bajas y ya tienes que contratar camiones y guías, pero si te gusta la montaña recomiendo dedicar un día a visitar esta maravilla.